یادداشت
گفتگو و گزارش

نامه سرگشاده سرپرست سابق اداره راهداری استان خطاب به استاندار؛


  جانی پور: جناب استاندار توجه خاص شما به برخی مقربان و بی اعتنایی به دیگر مدیران عذاب آور است! در دیشموک فدای گریه شما شدم!

اله کرم جانی پور سرپرست سابق اداره راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد نامه انتقادی و بلند خطاب به استاندار و مدیران اقتصادی دولت در استان نوشت

  جانی پور:  جناب استاندار توجه خاص شما به برخی مقربان و بی اعتنایی به دیگر مدیران عذاب آور است! در دیشموک فدای گریه شما شدم!

اَفتونیوز|  اله کرم جانی پور سرپرست سابق راهداری کهگیلویه و بویراحمد خطاب به استاندار و مدیران اقتصادی دولت را مورد نقد قرار داد. وی در این نامه نوشت، جناب آقای دکتر احمد زاده استاندار محترم استان کهگیلویه و بویراحمد با سلام و عرض احترام  اینجانب اله کرم جانی پور کارمند  با 28 سال خدمت در ادارات راه و راه و شهرسازی و راهداری استان که در تمام این سالها در بیشتر جلسات و در بحث پیشرفت فیزیکی پروژه ها و بودجه و اعتبارات استان اشراف کامل دارم و با توجه به این که جنابعالی چند صباحی است  سکاندار استانداری استان را به عهده دارید لذا مطالبی را لازم دانستم  خدمت مردم شریف استان بازگو کنم.                               

 _ در جلسه شورای اداری در زمستان سال1401 جنابعالی فرمودین:  مدیران پای کار باشند اعتبارات امسال بی‌ سابقه است و فرمودید که جدا از اعتبارات سفر ریاست جمهوری که هفت هزار و 100میلیارد تومان می‌باشد، بودجه استان یک هزار و 527 میلیارد تومان است، یعنی سر جمع اعتبارات استان حدود 8627 میلیارد تومان برآورد می شود.          چند دقیقه بعد در همان جلسه اضافه کردید، از مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور و بودجه استان بالغ بر 1300میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است و 61/8 درصد به صورت نقدینگی می‌باشد                                 

_ در جلسه شورای اداری مورخ 1401/12/3 به نقل از خبر گزاری فارس دکتر شهابی نسب فرمودند کل اعتبارات 31 استان کشور 70 هزار میلیارد تومان می‌باشد که این اعتبارات از سه محل استانی نفت و گاز و توازن است و با توجه به این که اعتبار استان   یک هزار و 527 میلیارد تومان است  و807میلیارد تومان به صورت نقدینگی به استان داده شده است.، یعنی چیزی در  حدود 62درصد.                             

  _ در همین جلسه شهابی نسب اشاره کردند  با پیگیری‌های استاندار محترم (نامی از نمایندگان استان نبردند)  به جز اعتبارات استانی اعتبارات سفر ریاست جمهوری که حدود هفت هزار و 100 میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که 3500 میلیارد تومان مربوط به سفر و 4500 تومان متمم سفر و با اعتبارات استانی جمعا به 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد (علی برکت الله)                   
_  در همین جلسه وقتی  یکی از رسانه ها تبادل نظری داشت بر بودجه استان  و  آمار و ارقام کاغذی 
    و رتبه بودجه استان را در ردیف 30 کشوری بیان داشتند استاندار محترم فرمودند در قرآن از این افراد به عنوان مرجفون یاد میشود، یعنی کسانی که بر علیه پیامبر بودند  و فرمودید حکومت حکومتِ الهی و توحیدی است و از رسانه ها میخواهم که به مرجفون بها ندهند تا این کارهای خلاف اخلاق جمع شود     
_  در همین جلسه شهابی نسب اشاره کرد،  75درصد اعتبارات نفت 46 درصد توازن 56 درصد اعتبارات استانی و 71 درصد اعتبارات ردیف نمایندگان اختصاص داده شده است.
_ در 13اسفند 1401 در خبرگزاری اَفتونیوز جوابیه سازمان مدیریت برنامه ریزی تحت عنوان تحریف واقعیت یا بازی با اعداد که این جوابیه هیچ کس را قانع نکرد  و تنها ملاک  جوابیه سازمان برنامه و بودجه برای بودجه استان نسبت یا درصد جمعیت استان که حدود89/درصد جمعیت کشور را تشکیل میدهد اما به یک درصد نمی رسد  اما مدیرکل محترم برنامه و بودجه وقتی حجم پولی موجود در استان به 25/ درصد جمعیت استان نمیرسد  یعنی یک چهارم کل جمعیت استان  چه توجیهی دارد.
اگر 10هزار میلیارد تومان  اعتبار نقد به استان بدهند استان ما تا رتبه پانزدهم بودجه کشور می آید  بله انشالله که تخصیص پیدا کند اما اگر نشد جایگاه رتبه استان ما 25 تا 30 کشور است.
   در 21 بهمن 1401 در آیین کلنگ زنی پل سریز طبق گزارش خبری فصل نو استاندار محترم    فرمودند که در دهه مبارک فجر 686 پروژه برای استان تعریف و اعتباری بالغ بر 3 هزار و 82 میلیارد تومان است و خاطر نشان کردند، به جز  طرح های دهه فجر اعتباری بالغ بر 6 هزار و 542 میلیارد   تومان با سر جمع 9 هزار و پانصد میلیارد تومان است.                                               
_ در همین روز اعلام اظهار داشتید، که پروژه های شاخص عمرانی استان کهگیلویه و بویر احمد یک هزار و 164 مورد بوده است و اعتبار این پروژه ها به 6 هزار و پانصد و چهل و دو میلیارد تومان می‌رسد اما در کلیپ تصویری از جنابعالی که توسط روابط عمومی و بین‌الملل استانداری استان پخش شد پروژه های عمرانی و اقتصادی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی استان را 736 پروژه با اشتغال زایی    2030 نفر و اعتباری بالغ بر 36 هزار و 826 میلیارد ریال می باشد.
_ به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور در بازدید از استان در 31 سفر استانی و 7 سفر موضعی رئیس جمهور به داخل کشور در مجموع بیش از 900 مصوبه در برداشته که حدود 5 هزار و دو طرح عمرانی را که بیشتر آنها نیمه تمام هستند را در بر میگیرد  با مقایسه  5 هزار و دو طرح کل کشور با هزار و 164 طرح استان در آمار استان دچار شو و تردید می شویم.
  _ در تاریخ 12 مهر ماه 1401در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور، وی اشاره کردند،   90 درصد مصوبات رئیس جمهور در استان اجرایی شد  آقای دکتر احمد زاده جنابعالی به عنوان مدافع حق و حقوق مردم استان  سکوت تان در مقابل این آمار کذب چه معنایی داشت؟!

_ در خبر جنوب فارس تحت عنوان آنان که باد کاشتند حال طوفان درو کنند با اعلام بی‌ سابقه تربن رکورد اشتغالزایی در استان در چندین دهه انقلاب جنابعالی مدعی ایجاد یک میلیون شغل در استان بودید، ای دل غافل!                   
_ در جلسه در  شهرستان سوق فرمودید در عید سال 1402 جاده پاتاوه دهدشت افتتاح می شود  آمد و خبری نشد و فکر می کنم  قبل از افتتاحیه  در فکر روشنایی موقت تونل‌های همین مسیر باشید تا قتل گاه مسافرین بی گناه نشود.
_ جاده پاتاوه_  دهدشت به طول 137 کیلومتر که بیشترین پیشرفت فیزیکی،  در زمان نمایندگی حاج آقا بزرگواری و حاج عدل هاشمی  با بالاتر از 90 درصد پیشرفت تحویل شما و مدیران تان گردید به چه سرنوشتی دچار شده است!
                               
شهابی نسب به نقل از رسانه اشاره کردند،  افزایش بی سابقه اعتبارات استان یعنی افزایش 34 درصدی در سال های 1400و1401 تحقق پیدا کرده است. در سال  1399 اعتبارات استان 377 میلیارد تومان بوده  و در سال 1400 اعتبارات استان به یک هزار و 360 میلیارد تومان رسیده است و به قول شهابی نسب یکی دیگر از اتفاقات خود در  این سال که بی‌سابقه است  اعتبارات تبصره 16 و 18بوده است، که در تبصره 16 یک هزار و 286 میلیارد تومان بوده و در تبصره 18 دو هزار و 200 میلیارد پیش بینی شده است که 960 میلیارد تومان  بخش مسکن و یک هزار و 241 میلیارد تومان در بخش اشتغال برآورد می شود، جناب آقای استاندار محترم از این اعتبار اشتغال زایی چه خبر از 10 هزار واحد مسکونی ساخته نشده چه خبر؟                                  
جناب دکتر احمد زاده عزیز از اختصاص وام مسکن 960 میلیارد تومانی به اولی‌ها چه خبر؟ 

  از 1300 میلیارد  اعتبار سال 1400 که زیر 50 درصد یعنی 636 میلیارد تومان تخصیص داده شد چه خبر؟
   از 1241 میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی چه خبر؟  از  200 میلیارد تومان راه روستایی در سال 1400 با پیگیری  های مسئولین فقط 33 میلیارد تومان تخصیص داده شد چه خبر؟

  _ در تاریخ 6 شهریور 1401 به نقل از کبنا نیوز و گفته مسولان،   اعتبارات سال 1399 استان 447 میلیارد بوده (البته یک جای دیگر گفته شده 337 میلیارد و اینجا گفته شده 447 میلیارد تومان کدام صحیح تر است! )
افزایش اعتبار در سال1400 که 1300 میلیارد تومان بوده است و فقط  636 میلیارد تومان تخصیص داده شد، علت آن هم محرومیت زدایی وزلزله سیسخت می باشد مگر باید اعتبارات زلزله را هم جز اعتبارات استان آورد، اگر زلزله نمی آمد چی میشد اعتبارات استان؟ 
   _ با افزایش 34 درصدی اعتبارات در استان   جناب آقای استاندار محترم فهرست بهای سال 1400 نسبت به سال 1399دحدود 55 تا 60 درصدافزایش قیمت داشته است و فهرست بهای سال 1401 نسبت به سال 1399حدود 120 درصد افزایش قیمت داشته ایم.
  _ جناب استاندار،  در 6 شهریور 1401 به نقل از کبنا نیوز فرمودید  که ردیف‌های تحت عنوان آب و راه روستایی جدیدا در قانون آمده و اعتبارات راه روستایی 60 میلیارد تومان است  یعنی تا قبل از این،  در قانون نیامده بودند!
  _ در جلسه غیر علنی  8 تیرماه 1401 اشاره به اشتغالزایی 13وهزار شغل در استان کردید، اکنون آن صحبت قبلی یک میلیون شغل پیشکش اینک این  13 هزار شغل چی شد؟                                                 _ 

در نشست شورای اداری مورخ 11 تیر 1401 به نقل از خبر گزاری برنا جنابعالی فرمودید تا پایان امسال یعنی پایان سال 1401 هیچ روستایی در استان بدون آب و جاده نخواهیم داشت  جناب استاندار وقتی هنوز نزدیک به 1600 کیلومتر راه های روستایی خاکی یا شنی هستند چرا این آمارها را میدهید؟                       
_  جناب آقای دکتر احمد زاده در سفر 21 اسفند 1401جنابعالی به شهرستان لنده به نقل از راک نیوز  
جنابعالی فرمودید که تخصیص اعتبارات استان از 60 درصد عبور کرده است و اضافه کردین تا یک ماه پیش  11 درصد تخصیص داده شد اما جناب تاریخ تمام صحبتهای جنابعالی و دکتر شهابی نصب با سند و مدرک موجود است، دو ماه پیش گفته اید،  تخصیص استان اکنون نزدیک به 62 درصد است این دو گانگی در اعداد و ارقام چرا  البته من اطلاع کامل از بودجه استان داشتم و می‌دانستم که در تاریخ 9 اسفند 1401 اولین تخصیص 250 میلیارد تومانی به استان داده شد و قرار بود تا پایان سال 1401 مبلغ 500 میلیارد دیگر تخصیص بدهند یعنی جمعا 750 میلیارد تومان تخصیص، اما تا امروز هنوز  به 600 میلیارد نرسیده است.           
_ در زمستان سال 1400 در سفر به کهگیلویه و افتتاح و کلنگ زنی پروژه های بخش کهگیلویه و دیشموک تحت عنوان گریه از پیش طراحی شده که وقتی که جنابعالی در روی تپه  بالای رود سمه  ایستاده بودید و با اخ و اوخ  کردن و سر تکان دادن بسیار  دلسوزانه  و فرماندار محترم احساسات شما را برانگیختند تا گریه کردید  اول باید پایین تپه و روی رودخانه را نگاه می‌کردید که پُل موقت ساخته شده بود، دوما در زمان اوایل سرپرستی ام  چند روز قبل از سفر جنابعالی به همین منطقه رودخانه را دیدم و در همان روز و شب به کمک راهداران عزیز کهگیلویه پل موقت  با عرض 6 متر ساخته شد.       
_ در همان روز  که شما گریه کردید پل موقت ساخته شده بود به خاطر مردم ساخته شد نه به خاطر جنابعالی و همان روز جنابعالی از روی پل پیاده حرکت کردید و چند  ماشین هم در رکاب جنابعالی از روی پل عبور کردند و باید برای گریه  جنابعالی توجیهی داده میشد و کسی مقصر شناخته میشد و آن کسی که فدای گریه جنابعالی شد من بودم .
  
جناب استاندار اگر یک بار دیگر به فیلم پشت سر خود نگاه کنید و ببینید انسانهای صادق و پاک که دنبال استحقاق حق خود بودند اما چطور احساسات آن زنان شیردل را برانگیختند که با حالی که پل ساخته شده بود اما در حاشیه رودخانه خودشان را به آب می‌انداختند تا یاد آور خاطرات تلخ رودخانه وحشی باشند.  
_  در همان روز  پروژه‌ های کلیه ادارات افتتاح و کلنگ زنی شد اما متاسفانه 4 پروژه راهداری که آماده کلنگ زنی بودند  و دو پروژه از جمله 10کیلومتر آسفالت ورودی شهر دیشموک که آماده افتتاح بودند متاسفانه مورد بی‌مهری و کم توجهی جنابعالی قرار گرفت  و چند روز بعد در جلسه شورای اداری آقایان دکتر  شهابی نسب و فرماندار کهگیلویه آقای موسوی با قیافه‌ای حق به جانب زحمات راهداری و اینجانب را زیر سوال بردند و همه اش میگفتند بودجه برگشت میخورد  و گفتند، چرا برای این پل بودجه نگذاشتند، من گفتم قبل از من شما ردیف‌های بودجه را بسته شد و کدی تعریف نکردید و اشاره کردم شما مدیر کل برنامه و بودجه بودید نه من!  اما کو گوش شنوا در صورتی که  تا پایان سال مالی 10 ماه دیگر فرصت  داشتیم در همان جلسه جنابعالی فرمودید که یکی از استانداران با جنابعالی تماس گرفته که بیاید پل را بسازد من هم گفتم با تشکر از آن استاندار محترم راهداران و راه سازان استان کهگیلویه و بویر احمد نمرده اند که ایشان بخواهد پل برای ما بسازد،  چرا هر وقت دیگران که توطئه ای بر علیه من داشتند و هر وقت من میخواستم از خودم دفاع کنم، نمی گذاشتید و یک بار حاضر نشدید از حق دفاع کنید!       

_ جهت اطلاع جنابعالی چند کیلومتر پایین تر از رود سمه در سال 1388 و با پیگیری‌های حاج آقا بزرگواری بزرگترین پل راه روستایی کشور یعنی پل یک صد متری تنگ چویل  در مدت زمان کمتر از ده ماه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700میلیون تومان که با پیگیری‌های نماینده اسبق و استانداران  محترم  آن موقع و اداره راه استان و اینجانب که معاونت راه روستایی اداره راه بودم ساخته شد  و در سالهای 88 و 89 نزدیک به 750 کیلومتر راه روستایی که زیر ساخت آن توسط دولت های قبل قبل آماده شده بود آسفالته شد که 300 کیلومتر آن امانی طی طرح راه همت و 450 کیلومتر پیمانی ساخته شد و بزرگترین راه روستایی کشور به طول 73 کیلومتر تمنَک شبلیز، پوله، بردپهن آسفالت شد که به کلنگ مبارک حضرت آیت الله ملک حسینی افتتاح گردید

_ در تمام سایت های خبری خوانده ام  که در این دو سال از تمام سالهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در استان ما بیشتر کار شده است  اما این این بزرگ نمایی   باید با جدول و آمار و ارقام با  مستند اطلاعات داده شود   تا مردم قضاوت کنند در تمام دولت ها، استانداران و نمایندگان محترم چه اقداماتی انجام شده است.

_  گچساران و باشت  در زمان حاج بهرام تاجگردون و مرحوم نبی زاده ،حاج جعفری و تاجگردون بیشترین خدمات انجام گرفت.
در این دوسال چند کیلومتر راه اصلی در گچساران ساخته شد چند کیلومتر راه  روستایی ساخته  شد که جمعا به 10 کیلومتر نمیرسد!                                29-وقتی در حضور معاون اجرایی  رئیس جمهور گفته میشود  میدان گازی مختار یاسوج با بیش  20میلیارد  متر مکعب گاز طبیعی ذخیره شده یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در کشور خوانده میشود وقتی گفته میشود میزان گاز ذخیره شده این معدن  میتواند گاز طبیعی تا 100سال استانهای فارس و چهار محال و بختیاری و اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد را تأمین بنماید  جنابعالی به عنوان نماینده دولت چه اقداماتی انجام داده آید                   

_وقتی گفته میشود. استان ما 10درصد  روان آب های روان و جنگل‌های استان  به اندازه 60 کشور جهان داروهای  گیاهی دارد، جنابعالی در طول این دو سال چه اقداماتی انجام دادید؟

_  شهرستان گچساران یکی از مناطق نفت خیز جنوب کشور و دارای 16 مخزن در مدار نفتی کشور است پتروشیمی گچساران با تولید سالانه یک میلیون تن اتیلن و 184هزار  تن سیتری پلاس و  اشتغالزایی 2700 نفر در حین اجرا  اشتغالزایی  500 نفر در زمان بهره برداری با  پیشرفت 98 درصد در چه مرحله ای است  آیا فکری به حال آن 2200 نفر اشتغالزایی شده است که بعد از بهره برداری چه تمهیدی به کار ببرند برای حمایت از آنها و از پالایشگاه نفت گچساران که فرمودید مجوز اش را از وزارت نفت گرفته آید با اشتغالزایی5000 نفر چه خبر ؟

_ از پالایشگاه  پتروشیمی دهدشت چه خبر؟  
_ از پترو پالایشگاه گچساران چه خبر؟
_ از پالایشگاه منطقه پادوک با تولید 10هزار بشکه در روز چه خبر؟ 
_ از کارخانه آهک هیدراته چرام با پیشرفت 60درصد چه خبر؟ 
_ از کارخانه اسید فسفریک و بهره برداری از معدن فسفات چرام با تولید 40 هزار تن کنسانتره فسفات و همچنین برآورد ذخیره معدن چرام با 80میلیون تن با عیار 8/5 تا 9درصد چه خبر؟                                           

از پتروشیمی دوم کهگیلویه در دشت آهو  با تولید اوره و آمونیاک با اشتغالزایی 3000 نفر چه خبر؟ آیا در سفر دوم ریاست جمهوری کلنگ به زمین میخورد یا نه ؟                        
_ از سد آبریز چه خبر آیا مجوزماده 23 گرفته شده یا نه  ؟                         
_ از سد خرسان که در سال 1397عملیات اجرایی آن با 24 کیلومتر مربع وسعت و یک میلیارد و 185 میلیون متر مکعب حجم  شروع شد و بیشترین پیشرفت آن مربوط به این دو  الی سه سال است  چرا در طول این دو  سال هیچ اقدامی انجام نگرفت؟                      
_ جناب آقای دکتر احمد زاده در طول این 4 ماه که سرپرست راهداری استان بودم توجه ویژه و خاص جنابعالی به بعضی مدیران و مقربان و کم توجهی نسبت به دیگر مدیران  عذاب آور بود.
در سفری به شهرستان سوق  موقع ناهار  من و چند مدیر دیگر  گوشه ای نشسته بودیم و یکی از مدیران به من گفت ببین چه کسانی بر روی سفره در کنار استاندار نشسته اند،  گفتم روزگار  همین است  گفت  با رای امثال من و تو این دکتر احمد زاده استاندار  شده است حالا باید بسوزیم و بسازیم تا ببینیم چه می شود!     
_ در  شورای اداری که دکتر  دهراب پور گلایه ای داشتند  جنابعالی به عنوان استاندار و مدیر  جلسه می‌توانستید بعد از صحبت های دکتر دهراب پور نباید اجازه می‌دادید کسی صحبت نماید چون آقای دکتر  دهراب پور و دکتر مقدم فرزندان این استان و بویر احمد هستند و وابسته سببی و نسبی که نسبت به هم دارند و جنابعالی بعد از صحبت های دکتر دهراب پور با یک صلوات بر محمد و آل محمد نمی گذاشتید  تنش زیاد شود  جناب آقای دکتر احمد زاده چرا یک بام و دو هوا باشد اگر از آقای دکتر حاجی زاده سوال کنید که فرماندار انتخابی جنابعالی آقای موسوی فرماندار کهگیلویه در دفتر معاون عمرانی در حضور چند تن از مدیران چه بی احترامی نسبت به نیروهای راهداری داشتند یا در روز کلنگ زنی جاده و پل شهید طیب هم متاسفانه بی‌احترامی نمودند و به گوش آقای شریفی مدیر کل بازرسی  استانداری و دکتر نیکروز رسید جنابعالی چه واکنشی در قبال آقای موسوی انجام دادید؟      
_ در روز معارفه دوست و همکارم و معاونم دکتر محمدی  که بنده در تهران در جلسه ای که با حضور جنابعالی و  چند تن از مدیران و دکتر حاجی زاده  معاون عمرانی و  دکتر شهابی نسب  در خدمت دکتر مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور داشتیم  بعد از جلسه جنابعالی  از من سوال کردید مگر در اداره شما خبری است گفتم بله دوستم و معاونم  دکتر محمدی به جای من انجام وظیفه می کند و سوگند خوردید که در جریان نیستید  من هم با روی باز گفتم هر چه نظر خدا باشد ما هم راضی هستیم به رضای خدا و شاید مصلحتی در آن باشد  و جنابعالی فرمودید از جایگاه و ارزش و زحمات شما نزد ما کم نمی‌شود من هم گفتم اگر زحمات ما  مورد قبول درگاه خداوند قرار گیرد کافی است  و وقتی دکتر محمدی مدیر بودند،  در سفر جنابعالی و همراهان که سنگی که در یکی از راه های روستایی افتاده بود و شماها زحمت کشیدید و سنگ را برداشتند که آن فیلم هم رسانه‌ای شد و روز بعد که من متوجه شدم با جنابعالی و مجموعه افرادی که سنگ را هل میدادند ابراز همدردی کردم و بعد از ابراز همدردی آنجا هم باید به دنبال مقصر می گشتید. 

  _ جناب دکتر اصطلاح مرجفون و کلمه بی اخلاقی به بعضی رسانه  و دیکتاتور به اینجانب و...   کلمات صحیحی نبودند انشالله که سفر رئیس جمهور  محترم  منشأ تغییر و تحول و خیر و برکت در استان شود و پا قدم جنابعالی فرا تر از این استان باشد                                              

دکتر اله کرم جانی پور _  راهداران استان کهگیلویه و بویراحمد



نظرات پس از تایید انتشار خواهند یافت
کاربر گرامی نظراتی که حاوی ناساز، افترا و هر گونه بی حرمتی باشند منتشر نخواهند شد.

ارسال نظر




نظرات ارسالی 1 نظر

  • 1 سادات محمودی 1401/12/24 14:5:54

    عالی بود ..مستدل،مستند و با احترام متقابل.. ای کاش شما استاندار بودی

    پاسخ
سایر اخبار
برگزدیدها